.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محرومیت زدایی از برنامه های مدیریت گیلان

استاندار گیلان گفت: کاهش نرخ بیکاری و محرومیت زدایی از مهمترین برنامه های مدیریت استان است.

مهدی سعادتی در جلسه شورای اداری شهرستان شفت به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سال جهاد اقتصادی افزود: انسجام، همدلی، وحدت و پشتکار مسئولان نقش تاثیرگذاری در تحقق جهاد اقتصادی دارد.

وی همچنین بر استفاده از توانمندی های بومی شفت در توسعه این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: این منطقه توانمندی زیادی در زمینه گردشگری و کشاورزی دارد که مسئولان باید از این امکانات برای توسعه بهره ببرند.

شهرستان شفت در ناحیه غرب گیلان واقع شده و در سال 1374 از شهرستان فومن منتزع و به عنوان شهرستان مستقل در عرصه فضای استان گیلان موجودیت سیاسی یافته است.

این شهرستان دارای دو شهر شفت و احمد سرگوراب از شمال شرق به شهرستان رشت و از جنوب و جنوب شرقی به استان زنجان و شهرستان رودبار و از غرب به شهرستان فومن و صومعه سرا محدود می شود.

ضلع جنوبی شهرستان به وسیله کوه های تالش که دنباله رشته کوه البرز است احاطه شده و تنها بریدگی رودخانه سیاهمزگی زمینه ارتباط شهرستان با استان زنجان را فراهم می کند.

شهرستان شفت از لحاظ ناهمواری ها شامل مناطق جلگه ای، کوهپایه ای، جنگلی و کوهستانی است که مهمترین ارتفاعات آن امامزاده ابراهیم (ع) است.

اقلیم این منطقه به تبعیت از آب و هوای کل استان معتدل و مرطوب است که درمناطق کوهستانی جای خود را به آب وهوای معتدل کوهستانی می دهد، مهمترین رودخانه های منطقه شامل چناررودخان، شیخ محله، امامزاده ابراهیم (ع)، سیاهمزگی که رودخانه سیاهمزگی از کنارشفت و روستای خرمکش و پائین توسه عبورمی کند.

شهرستان شفت از نظر اقتصادی به کشاورزی و دامپروری و یا صنایع وابسته به این دو متکی است، برنج ازجمله محصولات کشاورزی این منطقه است.

باغداری، پرورش دام و طیور، زنبورداری، شیلات و پرورش آبزیان و کرم ابریشم از دیگر فعالیتهای جاری این شهرستان است.

علاوه براین تولید خشکبار از جمله شاه بلوط و صیفی جات، گل و گیاه زینتی نیز از منابع درآمدی مردم منطقه محسوب می شوند.

بازارهای هفتگی شهرستان شفت شامل دوشنبه بازار شفت، یکشنبه بازار چوبر، چهارشنبه بازار نصیرمحله است، مهمترین سوغات منطقه پنیرسیاهمزگی و برنج پشت سرا می باشد.

شالبافی، سفالگری و گلیم بافی از صنایع دستی مهم این شهرستان است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.